ירידה במוטיבציה בעבודה שלך.

דייזי
מאמרים

ירידה במוטיבציה בעבודה שלך.

עמיחי הגיע אלי לאחר שהרגיש ירידה משמעותית במוטיבציה במקום העבודה.  המחשבה הייתה מפוזרת, קושי בביצוע של המשימות השוטפות, חוסר חשק להגיע למשרד ותחושה של חוסר שייכות. הרצון האמיתי הוא לקחת את הדברים ולהתפטר. קול נוסף עלה מתוך עצמו והזכיר לו שהוא עוד לא סגר פה שנה וזה ממש לא מתאים לעזוב ככה ונמאס לו לעזוב ככה מקומות.  הוא הבין שהוא חייב להבין מה עובר עליו ושמשהו צריך להשתנות בדינמיקה הזו של מוטיבציה נמוכה, שהדברים הם ליד, לא כמו שהוא רוצה.  

עובדים ועובדות רבים חווים חוויות של ירידה בעניין המקצועי וזה יכול לנבוע מסיבות שונות. קיימים מיקרים בהם המנהלים הישירים מזהים את זה ומייצרים על כך תקשורת ( סימן שיש מנהל טוב) ולא מעט פעמים זה משהו שאינו מדובר.

השלב הראשון הוא להגיע להכרה שיש אצלי ירידה במוטיבציה– נשמע פשוט, אך לעיתים להבין משהו עם ועל עצמך זה חלק הרבה יותר מורכב ממה שאנחנו חושבים. לכן חשוב לשים לב לכל מיני סימנים שיכולים להעיד על ירידה במוטיבציה. זה יכול להתבטא בתחושה כללית שמשהו לא עובד כמו שציפיתי, שישנם פערים בין מה שיש לי בראש לבין המציאות בפועל. הפידבק והתחושה שלי לגבי התוצרים המקצועיים שאני מנפיק שהם לא מספיק טובים, הסביבה הקרובה שואלת יותר מפעם אחת "אם הכל בסדר? " תחושות פיזיות של חוסר נוחות ושקט, חוסר סבלנות, אולי אדישות, פגיעה בריכוז ובביצוע משימות ויכול גם להתבטא גם בחוויה כללית שהדשא של השכן ירוק יותר ותחושה של חוסר שקט לא מוסברת. ההבנה שזה המצב תסייע ביצירת השינוי שיתאים לך.       

השלב השני למידה והתבוננות – מומלץ להכניס את עצמך לתהליך של למידה והתבוננות על מה שעובר עליך בסביבת העבודה. לנסות לזהות אילו גורמים משפיעים ומייצרים את הירידה במוטיבציה.  האם זו השפעה מהחיים מחוץ לעולם התעסוקתי, האם זה בעקבות שינוי ארגוני שנערך לאחרונה בסביבת העבודה והשפיע עלי בצורה יותר משמעותית ממה שדיווחתי לעצמי ואולי זה קשור לחוויה האישית שלי בקשר לשאיפות המקצועיות שלי, למשהו פנימי שלי בחוויה והעניין שלי מבחינה מקצועית שלא מקבל את המקום הראוי בעשייה שלי, האם זו תחושה שחדשה לי או שהיא מוכרת לי היטב. כל אלו, יכנסו לתהליך של למידה עד שדברים יתחילו להתבהר מתוך המטרה של לאפשר לעצמך להתארגן מחדש.   

הירידה היא הזדמנות – החשיבות היא להיות בקשר עם מה שעובר עליך ולהיעזר בירידה במוטיבציה לטובת ההתפתחות מקצועית ואישית. עצם קיום השיח הפתוח בסביבה בטוחה ומקצועית זה מאפשר ומסייע לך להכניס את המחשבות ותחושות לפרופורציות, מסייעות לנקות את המחשבה ומייצר הבנה רחבה יותר למצבך, לקבל כלים ושיטות שיאפשרו לבצע את השינוי המתאים לך.  

תגובות למאמר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים בכובית.

בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם
יצירת קשר
יצירת קשר
בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם