ההשפעה של המנהל על העובדים היא מאוד משמעותית.

ניהול צוות 4
מאמרים

ההשפעה של המנהל על העובדים היא מאוד משמעותית.

המנהל הישיר הוא דמות מרכזית בהוויה של כל עובד ועובדת.  זה לא תמיד פשוט למנהל להבין עד כמה הוא משמעותי עבור עובדיו. לעיתים אמירה מסוימת, חוסר התייחסות, סגנון תקשורת לא נגיש ולא ורסטילי יכולים להוציא את העובד מהריכוז ולפגוע באופן משמעותי במוטיבציה של העובדים.

כדי לסייע למנהל לבנות צוות עובדים שעושה את העבודה בצורה מקצועית ועם חוויה של מוטיבציה ומחויבות. מומלץ לכל מנהל או מנהלת להכיר את הדינמיקה שהוא מייצר/ת עם העובדים. השלב הראשון והחשוב היא להבין שיש לך אחריות משמעותית בדינמיקה שנוצרת. האחריות היא יותר עליך כמנהל מאשר על העובדים. הדבר השני ללמוד ולהבין איזו דינמיקה אני מייצר מול העובדים והעובדות של אני מנהל/ת.  זה נראה על פניו משהו שהוא פשוט וברור מעליו, אך זה דורש למידה והבנת על עצמך בצורה יותר עמוקה ומקצועית. החשיבות להכיר את עצמך, להבין את היכולות שלך וליצור את הדרך הניהולית שתהיה נכונה לך.

המטרה לקבל כלים שיעניקו לך להיות מנהל או מנהלת עם יכולות של:

  • יצירת שיח מקצועי מכבד, שמייצר אמון ומחויבות להצלחה.  
  • יכולת להתמקד בעיקר.
  • לאפשר ולייצר תהליכי למידה מהעשייה.
  • יכולת להגדיר את המשימות והיעדים בצורה בהירה.
  • התמודדות עם מורכבויות וקונפליקטים בצורה עניינית ולא אימפולסיבית.
  • הבנה של הדינמיקה ותהליכי קבלת ההחלטות בחברה.

אלו כלים ושיטות מאוד חשובים, שיסייעו לך בהתפתחות המקצועית והאישית שלך.  

לעובדים מאוד חשוב לקבל הערכה מקצועית ואמיתית על העשייה שלהם, לקבל יחס מכבד ולהרגיש בעלי ערך.  אדם רוצה שיראו שהוא קיים, שהוא נוכח, שיש לו משמעות במקום עבודה. מקום שהוא כה חשוב לאדם ומשקיע בו כל כך הרבה זמן ומשאבים. ככל שאתה כמנהל יכול להנכיח את החוויה הזו, יש סיכוי ליצירת דינמיקה מקצועית בריאה וחיובית.  

אמירה מורידה, ניהול לא מקצועי ברמת היחסים הבינאישיים, חוסר יכולת להתמודד עם מציאות מורכבת, הימנעות מפתרון בעיות והרבה פעמים באמת פשוט חוסר נסיון ביצירת דיאלוג מקצועי מביא לפגיעה בפעילות של החברה. מנהל חייב שיהיו לו סט כלים ויכולות לנהל שיח מקצועי עם העובדים שלו.  מנהל חייב להבין את הדינמיקה שהוא מייצר על יתרונותיה והמורכבות שבה.  ככל שתהיה הבנה ומודעות יותר גדולה היכולות הניהוליות שלך ישתפרו ללא הכר וכך התוצאות של הצוות והחברה.

תגובות למאמר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים בכובית.

בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם
יצירת קשר
יצירת קשר
בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם