פיתוח ארגוני וניהולי

פיתוח ארגוני וניהולי

כל מערכת עסקית וארגונית שחפצה חיים חשוב שתעבוד באופן שוטף בבנייה ותחזוקה של התשתית הארגונית. הייעוץ שאני עושה מתמקד ביצירת סביבת עבודה מודעת למורכבויות השונות שלה. סביבת העבודה בנויה על תקשורת בין אישית פתוחה ומקצועית, הבנה של מערכות היחסים וההשפעות שלהן על התוצרים של החברה, פיתוח ההון האנושי ועבודה על תקשורת ניהולית עם בעלי ובעלות החברה, המנהלים והמנהלות שמובילים את הארגון. החשיבות למצוא את דרך ההתנהלות הנכונה לך ולארגון שלך, תוך כדי הטמעת תהליכי עבודה שיגבירו את המוטיבציה, האפקטיביות ושיתוף הפעולה בחברה. 

כל מערכת עסקית ארגונית מייצרת מורכבות, דינמיקה ויש לה ולאנשים שמרכיבים אותה צורך להתמודד ולהתייחס למצבים השונים. אי התעסקות והתעלמות פוגע באופן ישיר ועקיף בהישגים של החברה. כל מערכת עסקית חשוב שיהיה לה מנגנון מותאם אשר מייצר וינטלאציה מקצועית ומווסתת על מנת לשפר את התהליכים ולכוון  את האנרגיות של האנשים למקומות של עשייה ויצירה.

ניהול ובעלות על עסק, חברה או ארגון מחייב עיסוק במגוון חזיתות. העיסוק בכל שלב של עסק כולל עיסוק במכירות, שיווק, ניהול כספים ותקציב, תפעול הפעילות וניהול ההון האנושי. ניהול ההון האנושי הוא אחד האתגרים המשמעותיים שדורש ידע ומקצועיות רב.  תהליך הייעוצי שאני מעורב בו מתמקד בכל תהליכי הארגון מהזווית של ההון האנושי וזה כולל הגדרות תפקידים,  התאמת העובדים/ות לתפקידים, שיטות עבודה אפקטיביות, יצירת מנגנוני בקרה וקבלת החלטות. כלים אלו חיוניים לעסק השואף להיות רווחי ויעיל. העובדים בעסק יכולים להוות גורם משמעותי וקרדינלי בהצלחה של העסק

הגדרת חזון מקצועי וכתיבת תכנית עבודה / התאמת המבנה העסקי והתשתית הארגונית להתפתחות העסק / תקשורת ומיומנויות ניהוליות כגורם משמעותי בהנעה של העסק / פתיחת צווארי בקבוק והטמעת שיטות עבודה רלוונטיות/ ניהול ופיתוח של המשאב האנושי / יצירת דינמיקה ותרבות ארגונית מבוססי ערכים ותפישות המותאמים לארגון.

למי ומתי זה מתאים:

  • עסקים וחברות בגדילה- שנמצאים בתהליך של גדילה והתפתחות שמתבטא בצורך להתאים את שיטות העבודה להתפתחות של החברה.  
  • ירידה במוטיבציה- הצורך בשיפור דינמיקת העבודה והעלאת המוטיבציה והיעילות של המנהלים והעובדים בחברה.
  • סטרטאפים – ליווי הדרג הניהולי בכל שלבי ההתפתחות הראשוניים על מנת לייצר את התשתית הרצויה למערכת ארגונית שנמצאת בתנודה מתמדת.
  • ליווי מנכ"לים ומנכ"ליות בתחילת דרכם הניהולית- הניהול מגיע כצורך עם התפתחות של עסק שהקמתי, העברה בין דורית בעסק משפחתי. חשוב להכין את עצמך לתפקיד הניהולי, לבנות את הזהות הניהולית שלך על מנת לייצר שדרת עבודה מותאמת לצרכי החברה.  
  • דרג ניהול ביניים- חוסר במיומנויות ניהוליות בדרגי הביניים יכולים לפגוע בפעילות של החברה. חיזוק התקשורת הניהולית אצל דרגי הניהול הינם צורך משמעותי למנוע ירידה במוטיבציה של צוותי העבודה והקטנת הסיכון לעזיבה של אנשים מקצועיים וחיוניים לחברה שעוזבים בגלל ניהול לא טוב.
  • עסקים עם אלמנט משפחתי – רבים העסקים שיש בהם אלמנט של קשר משפחתי. עסק עם אלמנט משפחתי דורש רגישות ניהולית ויצירת מנגנון עבודה שמצליח לשלב את המקצועי והמשפחתי בצורה מאוזנת. העבודה עם בני משפחה קרובים היינה חוויה משמעותית שיכולה להוביל להצלחה אך גם יכולה להיות מכשול להתפתחות של החברה.  החשיבות היא לייצר את המנגנון הנכון ליצירת דיאלוג מקצועי של העסק.
  • העברה בין דורית – בתוך הנושא של עסק משפחתי עולה הנושא של העברה בין דורית – תהליך מורכב ומרגש שעוסק בהכנת העסק למעבר בין הדור שמנהל עכשיו לדור שמתחיל להשתלב בעסק. ככל שתיווצר תשתית בריאה, עם מידה רבה של תכנון כך יש סיכוי להצלחה במעבר ולהקטנה של חיכוכים בעתיד ואפילו לקריסת העסק.
  • שותפות – שותפות עיסקית היינה אחד המודלים המרכזיים בניהול עסקים וחברות. זה יכול להיות הצלחה גדולה או כשלון מפואר. ניהול בשותפות דורש עבודה מתמדת על מערכות היחסים, הגדרות התפקיד ובחינה של העשייה המשותפת על מנת למנוע משברים ויצירת חוסר אמון בין השותפים.  כל שלב מייצר דינמיקה שונה, לכן עבודה משותפת תחזק את האמון, יעילות ותמנע טעויות שקורות כאשר אין אמון ותקשורת. 
  • דיונים – מערכת ארגונית חייבת לקיים דיוניים משמעותיים שקשורים למהות של החברה. החשיבות לייצר דיון מקצועי, פתוח ומוחזק. באמצעות הדיון אנחנו מאפשרים לעצמנו לצאת מהפעילות היום יומית כדי לאפשר התבוננות יצירתית ותחכום על מנת לשפר את הפעילות של העסק. 

מוכנים להתחיל?

לחצו על הכפתור או התקשרו אליי לשיחת ייעוץ והכוונה ראשונית

בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם
יצירת קשר
יצירת קשר
בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם