הכוונה מקצועית – ממשבר מקצועי למציאת תפקיד

journy 1
מאמרים

הכוונה מקצועית – ממשבר מקצועי למציאת תפקיד

תומר התקשר אתמול, חיכיתי לשיחת העדכון ממנו בשבוע האחרון, לדעת אם עבר את הראיון עם המנכ"ל של החברה עבור תפקיד שהוא מאוד רצה לקבל אותו. הטלפון צלצל, היה שקט לא ברור על הקו, לא ידעתי לאן השיחה הולכת ואז הוא סיפר בקול של שמחה שהוא התקבל לעבודה והחוזה אצלו כבר במייל. הודעה כל כך מרגשת שמעניקה תחושה של הישג ושמחה לו וגם לי. אני מלווה את תומר תקופה של כמה חודשים בתהליך של התפתחות מקצועית.   

תומר הגיע אלי עם היסטוריה תעסוקתית שיש בה שינויים והקורות חיים לא משדרים יציבות תעסוקתית ואין תחושה פנימית של גיבוש מקצועי. התחושה שלו בתחילת התהליך הייתה שיהיה לו מאוד קשה למצוא משהו איכותי ואולי אפילו הוא איבד את הרכבת מבחינה מקצועית. תומר חווה לחץ ותסכול, תומר באמצע שנות השלושים לחייו וכל החברים שלו כבר מיושבים והוא בתחושה שהוא עוד מחפש את עצמו. היה חשוב להבין את המצב ולמצוא את הדרך להניע אותו לעבר מציאות תעסוקתית שהוא ירגיש שהיא מתאימה והולמת לו וליכולות שלו יותר. .

התהליך התמקד בשלב הראשון בארגון של תומר, לתת לו תחושה יותר אסופה מבחינה מקצועית ולייצר אפשרויות ותקווה. הייתה עבודה על העצמת היכולות, זיהוי החוזקות ואילו אפשרויות עומדות בפניו. לאחר מכן עבדנו על איך הוא יכול להציג את עצמו בראיונות ומול אנשי קשר בצורה המקצועית והאותנטית למרות כל התנודות התעסוקתיות. למרות כל התסכול, תומר הוא בעל מוטיבציה מאוד גבוהה לעשות שינוי, דבר שמאוד סייע לו עשות את השינוי ולהתגבר על תחושת המשבר. הרצון שלו הניע אותו ללמוד, לשנות, להתמודד עם המצב ולמרות האכזבות שבדרך הוא המשיך ונלחם עד שהגיע אל תפקיד שמעניין אותו, שמשלב מגוון יכולות ועם תנאים טובים. בהצלחה וזה משמח להיות חלק מתוך תהליך של שינוי. התנועה והעשייה היא מאוד חשובה, גם שזה נראה שאין לאן להתקדם.

תגובות למאמר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים בכובית.

בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם
יצירת קשר
יצירת קשר
בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם