איך כמנהל אני מייצר שיח קשוב עם העובדים שלי?

18
מאמרים

איך כמנהל אני מייצר שיח קשוב עם העובדים שלי?

אחד האתגרים של מנהלים ומנהלות בניהול העכשווי והוא לייצר שיח אותנטי, קשוב, ברור ופתוח עם העובדים והעובדות שלו. לייצר שיח שכזה זה דורש מספר דברים מרכזיים:

  1. איזה דינמיקה אני מייצר כמנהל – הדבר הראשון לפני שאני ניגש לנהל שיחות עם העובדים שלי, הוא להבין איזו דינמיקה אני מייצר עם כל עובד ועובדת. תהליך שיש בו מן המורכבות ודורש הרבה פתיחות, רצון ללמוד, הקשבה והתבוננות על עצמי בתוך הדינמיקה עם העובדים.
  2. מיומנות ניהול השיח הקשוב והפתוח – לרכוש וללמוד מיומנויות של שיח קשוב ופתוח. הרתימה של העובדים מגיעה מתוך שיח שהוא מושתת על כבוד, הערכה, בהירות ופתיחות.
  3. מציאת הקול שלי כמנהל/ת – במסגרת תהליך הלמידה תתחדד לך הדרך שמתאימה ונכונה לך לנהל את השיח עם העובדים והעובדות שלך.
  4. יצירת שיחות אפקטיביות – כל הדברים האלו מסייעים לי כמנהל/ת להבין היכן נמצאת המחשבה של כל עובד או עובדת. אני כמנהל רוצה לדעת מה ואיך הם מרגישים, אילו נושאים מטרידים אותם בסביבות העבודה ועל מה הם חושבים. חשוב שאגיע לשיחות עם העובדים עם ראש פתוח להקשיב ובגובה העיניים. הנטייה הרבה פעמים אצל מנהלים להתעלם ולהמנע מן המצב עד שמגיעים למשבר, ולכן ההתעלמות היא אינה הפתרון לאורך זמן. כאשר אני כמנהל נמצא בשיח פתוח, מקצועי עם העובדים שלי באופן תמידי, אני מבין אילו נושאים דורשים טיפול, אני עם הדופק לגבי רצונות של העובדים וככה נמצא בקשר ישיר עם המציאות של העובדים וצרכי החברה.
  5. שיחות עם העובדים באווירה פתוחה ובגובה העיניים – חשוב לייצר שיחות פורמאליות באופן סדיר, שיחות אילו מיייצרות אמון, מוכנות יותר גבוה לבצע שינויים ומחויבות של העובד לעמידה ביעדים והצלחת העסק. השיחות הלא פורמאליות מאוד חשובות אך הן תוספת חשובה לשיחות הפורמאליות ואסור שיחליפו אותן.
  6. השיח הפתוח מאפשר לך כמנהל להביא נושאים מורכבים – כאשר נוצר שיח פתוח, יש לך כמעסיק פלטפורמה בריאה להעלות דברים לשיפור אצל העובדים שחשובים לך. באמצעות השיח השוטף אני יכול למנוע את המשבר הבא.
  7. ניהול ההון האנושי דורש תשומת לב באופן שוטף, מיומנויות תקשורת, בהירות, התעניינות, הקשבה ורצון כנה להתפתח וללמוד.  

תגובות למאמר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים בכובית.

בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם
יצירת קשר
יצירת קשר
בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם