פידבק לעובדים– תהליך הערכה בארגונים וחברות מהזווית הניהולית  

פידבק-1-2
מאמרים

פידבק לעובדים– תהליך הערכה בארגונים וחברות מהזווית הניהולית  

בכל חברה וארגון חייבים לבצע תהליך מסודר של הערכת ומתן פידבק לעובדים ולעובדות שלהם. הערכת עובדים מייצר מערכות יחסים תקינות ומקצועיות בסביבת העבודה ומביא להגדלת הפרודוקטיביות של ההון האנושי בארגון.   

תהליך הערכת עובדים זו חובה ולא פעילות פנאי- מנהלי ומנהלות של חברות, בעלי חברות ועסקים לעיתים מתייחסים לתהליך הפידבק כמשהו שחייבים לעשות.  ההתייחסות שתהליך הפידבק שואב זמן ואין לנו את הפנאי להתעסק בו. אני מבין את העומס שיש, אך במקרה הזה אני ממליץ למנהלים ומנהלות לעשות שינוי גישה של 180 מעלות, לא שינוי בקטנה, אלא שינוי תפישה אמיתי שאינו מתבצע רק למראית עין.

מעורבות אקטיבית של המנהלים ביצירת תהליך הערכה היינו צורך- על מנת שתהליך הערכה בחברה יתבצע בצורה עניינית ומקצועית מנהלי החברה, בעלי החברה חייבים להיות מעורבים, תומכים ומגויסים לתהליך. תהליך הערכת העובדים אינו רק העניין של אנשי המשאב האנושי בחברה, אלא בראש ובראשונה של מנהלי החברה. חשוב שכמנהל תעניק את התמיכה המתאימה על מנת שהתהליך יוכל להיות מיושם ומותאם לצרכים של הארגון. תהליך הערכה מוחזק וייזום מייצר תשתית חשובה מאוד בבניית ארגון בריא שיודע לשמר את עובדיו ומנהליו לאורך זמן.  

להבין את המניע  כמנהל לא לקיים ולתמוך בתהליך הערכה – אחד הדברים החשובים למנהלים ומנהלות להבין מאיזה מניעים מגיעות ההחלטות שלהם. במידה ואתה כמנהל או כמנהלת לא נוטים לתמוך בתהליך הערכת העובדים, מציע שתעשו תהליך ממוקד של למידה והבנה בנושא על מנת לייצר את השינוי בצורה שמתאימה לך כמנהל החברה.   

אילו דברים אני מרוויח כמנהל מתהליך הערכה לעובדים :

  1. שיפור מקצועי – עובדים ועובדות רוצים לקבל שיקוף מקצועי ליכולות שלהם, דבר שמסייע להם להתפתחות המקצועית.
  2. ארגון עם יכולות למידה וההתפתחות- שיחות ההערכה מחזקות את היכלות של הארגון לייצר שיח בטוח ומקצועי על נושאים מורכבים שקשורים לשיפור, למידה מטעויות ומהצלחות.
  3. חיזוק החיבור של העובדים לחברה – תהליך ההערכה מגדיל את האמון בין המנהלים לעובדים ואת תחושת השייכות של העובדים לחברה.  
  4. למידה על נושאים ארגוניים לשימור ושיפור- תהליך ההערכה מאפשר לי כמנהל לקבל באופן ישיר ומובנה היכן יש מקומות לשיפור ושימור מבחינת התפקוד הארגוני.(תמות מרכזיות שעולות מתוך השיחות).   
  5. המקום להביא את החזון שלי כמנהל וחיזוק העובדים ליעדי החברה – שיחות ההערכה הן מקום שבהם אני כמנהל יכול לדבר באופן ברור ופתוח על הציפיות, הדרישות, החזון שלי וכך לחזק  את החיבור של העובדים ליעדי החברה.

החשיבות לייצר את התהליך המתאים למציאות העסקית של הארגון, ברגע שהנהלה עם רצון ועניין התהליך ישתלב בצורה מדויקת בתוך הפעילות הארגונית ויחזק את הדינמיקה הבריאה של הארגון.   

תגובות למאמר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים בכובית.

בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם
יצירת קשר
יצירת קשר
בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם