תקשורת בארגונים

תקשורת בארגונים
מאמרים

תקשורת בארגונים

כמה חשוב לנהל דיאלוג מקצועי בעסקים. התקשורת היא רכיב מרכזי ואפילו קריטי בכל הצלחה של ארגון. כן, ממש כמו בזוגיות, חברות ובחיי משפחה, ללא תקשורת בריאה יש קושי בהתקדמות וצמיחה. במסגרת תהליך ארגוני שאני עושה בחברה זיהיתי נתק בתקשורת בין בעלת העסק לעובדת מרכזית שרק נכנסה לתפקיד לפני כחודשיים.

בעלת העסק חוותה חוסר שביעות רצון שהיא לא הבינה ממה היא נובעת והעובדת הרגישה לא מוערכת וממוקדת. במסגרת התהליך ישבתי עם כל אחת בנפרד, התנהלו שיחות עד שהנקודות המשמעותיות התבהרו, ההבנה של התחושות, ההבנה של המצב בצורה בהירה היא השלב הראשון הפתרון. העובדה חששה לייצר שיח מקצועי בגובה העיניים עם המנהלת והמנהלת הרגישה שאין לה ממש כימיה מקצועית עם העובדת. המנהלת הבינה שבשלב הקליטה של עובדת בחברה שלה, חשוב שהיא תתן יותר תשומת לב לדרך שהיא מייצרת תקשורת. מנהלת לא יכולה לתקשר עם עובדת באותה דינמיקה בחודשים הראשונים לעומת תקשורת עם עובדת שנמצאת כבר מעל שנה בחברה. השלב הראשוני בקליטה דורש יותר תשומת לב ורגישות בבניית הקשר המקצועי. המנהלת של החברה לקחה אחריות ועשתה תהליך של למידה מה גורם לתחושות שלה לגבי העובדת. באמצעות תהליך זה המנהלת שינתה את הדרך שהיא חושבת ומתקשרת עם העובדת והתמקדה איתה בבנייה של אמון מקצועי. יצירת סגנון דיאלוג יותר קשוב ופתוח, נתן תחושה יותר בטוחה לעובדת ולאחר מספר ימים קיבלתי עדכון מהעובדת שהתקיימה שיחה פורה ועלו כל הדברים ושהן יושבות ועובדות למצוא את הפתרונות לנושאים השונים של החברה. היכולת לייצר מערכת ארגונית שמתמודדת עם מורכבות במערכות היחסים בתוך החברה, מאפשרת  לאנשים בחברה למצוא את הדרך שמתאימה לכל הצדדים לתקשר ומונעת שדברים יתקעו ולא יתקדמו. בסופו של דבר אנחנו אנשים שונים וכל אחד חווה דברים אחרת,
לכן כדי להצליח ולהתקדם רצוי להגיע לדיאלוג קשוב ותקשורת פתוחה כל הזמן.

תגובות למאמר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים בכובית.

בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם
יצירת קשר
יצירת קשר
בואו לשמוע עוד על ניהול הון אנושי
השאירו פרטים ואצור אתכם קשר בהקדם